EKOSCAN Innowacja i Rozwój Sp. z o.o.
Program Czyste Powietrze 2022 - zmiany! Nawet do 69 000 zł dotacji
- Szczegóły
Nowa grupa beneficjentów o najniższych dochodach
W roku 2021 w programie funkcjonowały dwie grupy beneficjentów, a także dwa poziomy wysokości dotacji. Pierwsza grupa to osoby, których dochód roczny nie przekracza 100 000 zł i dla nich przewidziana jest dotacja podstawowa do 30 000 zł. Druga część jest skierowana dla osób o przeciętnym miesięcznym wynagrodzeniu do 1564 zł w gospodarstwie wieloosobowym oraz do 2189 zł w gospodarstwie jednoosobowym. Dla tej grupy beneficjentów przewidziana jest wyższa dotacja, do 37 000 zł.
Od 2022 roku Ministerstwo Klimatu i Środowiska wprowadza trzecią grupę beneficjentów, tych o najniższych dochodach. Osoby, których miesięczny dochód na jednego członka w gospodarstwie wieloosobowym nie przekracza 900 zł oraz 1260 zł w przypadku gospodarstw jednoosobowych będą mogły otrzymać nawet do 90% wsparcia. Oznacza to, że maksymalnie kwota dotacji wyniesie 69 000 zł – zapowiedziała w rozmowie z PAP Anna Moskwa.
Koniec dotacji na kotły węglowe
Zakup i montaż kotła na węgiel w ramach programu Czyste Powietrze będzie możliwy tylko do końca 2021. Aby zatem otrzymać dotację, wnioskujący musi do 31 grudnia 2021 r. złożyć wniosek o dofinansowanie na kocioł na węgiel, kupić i zamontować go. Potrzebna jest też faktura wystawiona do końca tego roku (warunek ten nie dotyczy wniosków złożonych przed datą wejścia w życie zmian w programie, czyli przed 1 lipca 2021 r.).
Wnioski w ramach programu Czyste Powietrze można składać do 30 czerwca 2027 roku.
Zadzwoń o szczegóły: 48 792 243 432 lub 48 600 243 782
Firma EKOSCAN Innowacja i Rozwój Sp. z o.o. zaprasza osoby zainteresowane Programem Czyste Powietrze do kontaktu. Wykonamy wnioski o dotację w atrakcyjnej cenie
Nabór wykonawców do realizacji Programu ograniczenia niskiej emisji na terenie Miasta Zabrze w roku 2021/2022
- Szczegóły
Urząd Miejski w Zabrzu wraz z Operatorem Programu Firmą EKOSCAN Innowacja i Rozwój Sp. z o.o. ogłasza nabór firm wykonawczych, które chcą wykonywać prace w ramach Programu Ograniczenia Niskiej Emisji na terenie miasta Zabrze - etap XII. Oferta Wykonawcy może dotyczyć modernizacji systemów grzewczych: kotłów na paliwo stałe spełniających wymagania Ecodesign (ekoprojektu) i gazowych, układów solarnych, ogniw fotowoltaicznych, termoizolacji, wymiany okien w ramach realizacji „Programu ograniczenia niskiej emisji na terenie miasta Zabrze". Firmy zainteresowane zapraszamy do składania kompletnych ofert w biurze podawczym Urzędu Miasta Zabrze lub w punkcie obsługi PONE (Centrum Handlowe M1, ul. Plutonowego Ryszarda Szkubacza 1 w Zabrzu) w godzinach urzędowania, z zaznaczeniem na kopercie - "oferta na PONE XII - Zabrze 2021-22".
UWAGA!!!
Firmy wykonawcze, które złożyły oferty na udział w Programie w roku 2020 lub 2021 zobowiązane są do aktualizacji dokumentów w części podmiotowej takich jak:
- aktualne zaświadczenie o niezaleganiu z należnościami wobec ZUS, Urzędu Skarbowego (z datą nie wcześniejszą niż 3 miesiące od daty złożenia oferty),
- aktualną polisę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej kontraktowej na minimalną wartość 40 000 PLN,
- autoryzację dostawcy urządzeń, które nie zostały zgłoszone do Programu w roku 2020 lub 2021.
Pozwolenie emisyjne w prawie ochrony środowiska
- Szczegóły
Pierwsze akty prawne chroniące powietrze obowiązywały w Europie w XIII w. Zarządzenie wydane przez Edwarda I w Anglii w 1273 r. zabraniało stosowania węgla jako opału w Londynie. Głównym powodem przyjęcia tych przepisów było zadymienie i nieprzyjemny zapach wytwarzany przy spalaniu węgla. W Kolonii w 1464 r. zamknięto, w wyniku skarg mieszkańców, hutę miedzi i ołowiu ze względu na zanieczyszczenie powietrza, które powodowała 1 .
Zakres ochrony prawnej powietrza jest obecnie jednym z zasadniczych problemów prawa emisyjnego, ponieważ dotyczy istotnych warunków ochrony życia i zdrowia ludzi. Według P. Chovin i A. Roussel przepisy mające na celu ochronę powietrza przed zanieczyszczeniem wchodzą w skład rozmaitych systemów ustawodawczych. Przepisy te stawiają nowe wymagania przed zakładami przemysłowymi, ustalają zasady funkcjonowania i kontroli domowych systemów ogrzewania oraz stwarzają podstawy do rozszerzania tej kontroli na pojazdy samochodowe 2 . W ochronie prawnej powietrza od samego początku tworzenia regulacji widoczna jest funkcja prewencyjna przepisów. Występuje ona obecnie na pięciu płaszczyznach regulacji: w skali globalnej, kontynentalnej, krajowej, regionalnej i lokalnej. Szczególne miejsce wśród przepisów prawnych chroniących powietrze zajmują normy, których celem jest zapobieganie zmianom klimatu. Celami nadrzędnymi tych przepisów jest ochrona klimatu i stabilizacja stężenia gazów cieplarnianych w atmosferze na poziomie wykluczającym niebezpieczne zaburzenia systemu klimatycznego powstałe w wyniku działalności człowieka 3 . Prawo ochrony powietrza w swoim podstawowym zakresie skierowane jest na zapobieganie zagrożeniom dla życia i zdrowia człowieka oraz stanu środowiska spowodowanym zanieczyszczeniem powietrza. Pierwszym kompleksowym aktem ustawodawczym dotyczącym ochrony powietrza w systemie prawa polskiego 4 , była ustawa z 21.04.1966 r. o ochronie powietrza atmosferycznego przed zanieczyszczeniem 5 . E. Smoktunowicz, analizując środki prawne ochrony powietrza atmosferycznego przed zanieczyszczeniem na gruncie przepisów tej ustawy oraz praktykę ich stosowania, wskazuje na szereg braków w regulacji prawnej oraz opartej na niej działalności organów państwowych. Uwagi tego autora zachowują nadal swoją aktualność na gruncie obecnie obowiązujących regulacji prawnych dotyczących ochrony powietrza. Obejmują one:
1) wzmocnienie rzeczywistego udziału organów ochrony powietrza w ustalaniu wszystkich rodzajów planów zagospodarowania przestrzennego;
2) większe wykorzystanie stref ochronnych w praktyce dla ochrony powietrza atmosferycznego przed zanieczyszczeniem;
3) objęcie regulacją prawną ochrony powietrza atmosferycznego przed zanieczyszczeniami pochodzącymi ze środków transportu;
4) zwiększenie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów prawa o ochronie powietrza atmosferycznego;
5) uregulowanie prawne szkodliwego zanieczyszczenia powietrza atmosferycznego 6 .
CEEB (Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków) - termin rozpoczęcia składania deklaracji
- Szczegóły
PRZYPOMINAMY. Od 1 lipca 2021 roku każdy obywatel lub zarządca budynku będzie zobowiązany złożyć deklarację do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
Termin na złożenie deklaracji:
- 12 miesięcy w przypadku budynków już istniejących,
- 14 dni od uruchomienia nowego źródła ciepła lub spalania paliw, dla nowo powstałych obiektów.
Każdy budynek, który posiada źródło ciepła lub spalania paliw do 1 MW (np. piec, kominek, pompa ciepła etc.) należy zgłosić wypełniając odpowiednią deklarację.
Deklarację należy złożyć drogą elektroniczną na stronie: zone.gunb.gov.pl (należy posiadać profil zaufany albo podpis elektroniczny) lub w wersji papierowej w Urzędzie Gminy.
Strona 23 z 83